maandag 20 augustus 2012

Chiewoewoes

Laat ik met het goede nieuws beginnen: er is gras net buiten het hel van de haven in Blankenberge. Maar de dag begon spannender dan dat.

Helemaal klaar om te gaan was ik, toen ik eerst het vrouwtje binnen zag komen om koffie te zetten en daarna Philip zelfs een tweede bakkie kwam maken. Bleek dat we vastzaten in de modder van de haven. Er stond 1,7 meter water, terwijl wij een kiel van 1,85 meter hebben. Moesten we dus wachten tot het water gestegen was tot 2,1 meter. En dat was pas na die twee koppen koffie.

Op zee zag alles grijs van de mist, dus ik ben lekker blijven liggen. Naar buiten tijdens het varen wil ik alleen als de zon schijnt. Nu was het ook niet zo lang varen. Heb maar een dutje van een uur of twee kunnen doen op zee. Gelukkig gingen ze vanmiddag de boulevard bekijken, kon ik rustig op de boot passen. Dat was nodig, want de overburen hebben drie honden: 1 nep buldog en 2 chiewoewoes. Een van de chiewoewoes heet Kareltje. Moet je toch even opletten.

Vanavond heb ik de boot even in de steek gelaten, want ze hebben hier een strand waar ik los mag lopen en daar gingen we naar toe. Heerlijk door het zand gerend, niet te dicht bij de zee gekomen. Nu geniet ik van 'Anne komt naar je toe'. Die hebben een muziekshow met Belgische toppers op de kade tegenover ons. Hebben wij mooi de Belgische Jan Smit, Frans Bauer en 3J's gezien en gehoord.

Kan ik rustig slapen mijn laatste nachtje in Belgisch wateren.





Catootje






Geen opmerkingen:

Een reactie posten