donderdag 23 augustus 2012

In het water springen

Wat me vandaag is overkomen. Lig ik rustig op de bank want we zijn toch aan het wachten op de spoorbrug van Dordrecht, hoor ik opeens pistoolschoten. En vlak daarna een blaffende hond. Dus ik ga rechtop zitten, doe mijn oren omhoog en wacht tot het vrouwtje komt om me te beschermen. Maar die kwam niet, want die had het te druk met naar andere honden kijken. Bleek dat politiehonden een training hadden. Ja, ze zijn gek want ze springen zomaar zonder zwemvest uit een reddingboot in het water. Dan zwemmen ze naar de kant en bijten iemand in zijn arm. Ze wachten dan (terwijl ze die arm blijven vasthouden) tot hun baasje ook in het water gesprongen is, ook naar de kant gezwommen is en ze verteld los te laten. Dat loslaten doen ze dan natuurlijk niet meteen, want ja... als je dan nat hebt moeten worden dan wil je ook een lolletje. Vrouwtje en Philip hebben er mooie foto's van, misschien dat ik die later op mijn blog zet.

Gelukkig gingen we na een half uurtje weer weg, want ik werd wel een beetje bang van steeds die schoten en blaffende honden. Toen we de Noord op waren mocht ik naar buiten. Heb ik van het landschap kunnen genieten. Bij Capelle moesten we wachten voor de brug, sprong het jongetje uit Sneek op de boot voor ons zomaar in het water. Blijkbaar een trend vandaag, in het water springen.

Vooral de Hollandse IJssel heeft veel leuks aan beide oevers. En nu liggen we in Gouda te wachten, want de spoorbrug over de Gouwe gaat niet zo vaak open. Morgen naar Aalsmeer en dan naar huis.






Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten