dinsdag 21 augustus 2012

Terug in NL, maar nog niet thuis

Na gedegen onderzoek kan ik het nu vertellen: de jachthaven van Blankenberge is het meest plesant, met de allerleukste havenmeester (Marisja!) maar ook echt een getijde haven. Dus konden we vanochtend niet heel vroeg weg omdat we nog vastzaten. Ook dit keer waren twee kopjes koffie genoeg. Had ik mooi even de tijd om te weten te komen hoe de honden van hiernaast heten. Het zijn Bo de Buldog en Kareltje en Lizzy de chiwoewoes. 

Eenmaal uitgevaren en voorbij Zeebrugge ging dat hele grote zeil er weer op. Dat maakt wel herrie als het te weinig wind krijgt, maar we gaan er lekker snel door. Philip kon heerlijk met die halfwinder spelen. Achter ons kwam mist, dat merkte we doordat een heel grote boot netjes mistseinen gaf. Wij hebben de hele dag zon gehad, dus ik was ook buiten.

Nu liggen we in Vlissingen. Heb hier heerlijk een stuk gelopen en ben best een beetje moe van zo'n dag. De komende dagen gaan we richting huis. Misschien zijn we morgenavond wel in de buurt van Dordrecht, dan kan ik naar Daan zwaaien. Ik hoop het.






Catootje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten