donderdag 23 augustus 2012

Beloofd is beloofd: verslag wo 22-8

Omdat hij maar 1 keer per uur draait en we de brug graag wilde halen halen, lagen we op tijd klaar. Onze reis startte met een kleine 10 minuten vertraging want de brug ging te laat open. Daarna moesten we bij elke brug in het kanaal door Walcheren steeds even wachten, maar konden we niet naar de kant. 

Na heel veel motorgeluid hoorde ik opeens alleen de zeilen. Waren we aan het zeilen op het Veerse meer. Halverwege werden we ingehaald door een soort cruiseschip, maar die kon niet door de sluis de Oosterschelde op (ze was te groot). IOok op de Oosterschelde bleven we zeilen. Soms gingen we heel hard. Ik hoorde ze zelfs praten over 7,2 knopen. En dat alleen op de genua. Omdat we steeds voor de wind gingen en in de buurt van de vaargeul, mocht ik niet naar buiten. Dat was wel jammer. Gelukkig kan ik ook de de ramen heel veel zien.

Bij de Krammersluis moesten we even wachten. Precies genoeg tijd om naar het gras te lopen. Het lucht op je blaas te legen. Nog een beetje gesnuffeld en toen terug naar de boot. Want we gingen schutten. Omdat het een heel bijzondere sluis is (van zout naar zoet en hij pompt water rond ipv in en uit, staat allemaal uitgelegd op internet) duurde het even. Maar ook nu werd na de sluis de genua weer uitgerold. Waren we opeens aan het zeilen op het Volkerak. Helaas viel na 2/3 deel de wind wat weg en moest alsnog de motor aan.

Eerst wilde we gaan slapen bij de Volkerak sluis, maar daar was geen plaats. Dat was wel vervelend, want ik had al gezien dat er daar een mooie dijk is waar ik vast los had gemogen. Wat had ik zin om te rennen. We gingen nu door naar Strijensas, dus in het donker over het Hollands Diep. Dat is lastig, door alle lichten van de chemie kan je de boordlichten van tegemoetkomende boten en de groene lichten van de tonnen niet goed zien. Ik ben maar lief gaan slapen, want ze moesten heel goed opletten.

Uiteindelijk is het gelukt om ons veilig naar Strijensas te brengen. Nog een rondje gelopen en toen konden we allemaal ons bedje in. Kon ik lekker tegen vrouwtjes voeten aanliggen ;)






Catootje

1 opmerking:

  1. Oh Cato, je hebt toch wel een foto gemaakt van die leuke havenmeester he? En van die leuke ober? En.... die leuke NLse meneer? Oehoe, Ben ik er even niet, word jij overspoelt met allemaal knappe mannen, puur genieten denk ik zo, en nu heb je ze helemaal voor jezelf ;) Als je terug bent wil ik er natuurlijk alles over horen!

    Veel liefs,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen