zondag 3 juli 2011

Vakantie

Ik ben uit logeren. Het schijnt namelijk dat een hond niet mee kan op scoutingkamp. Zelf snap ik dat niet helemaal, een week vol aandacht van 30 kinderen en jongeren leek me nu juist de beste plek om te zijn. Maar 'zij' zegt dat het niet kan en dan moet ik luisteren.

Niet dat ik het in deze week waarin zij in een tent aan de Nieuwkoopse Plassen zit slecht ga hebben. Nee, ik ben in Wassenaar op stand aan het logeren. Met een eigen kennel, genoeg aandacht en als het regent een dak boven mijn hoofd in plaats van een tentdoek. Het is maar voor een week, volgende week gaan we samen (met nog wat andere mensen) op zeilreis naar Zweden. We doen namelijk mee aan de Sea Scout Armada 2011.

Sea Scout Armada 2011 bestaat uit een Noorse, Poolse, Zweedse en Nederlandse vloot die gezamenlijk richting Zweden zullen varen om de Wereld Jamboree bij te wonen. In Kopenhagen komt de Armada bijeen en wordt via de Zuid-Zweedse kust en het Deense eiland Bornholm gekoerst richting Ahus. Namens Nederland zal de ‘Overstag’ deelnemen aan de Armada.

In het persbericht wordt alleen gezegd dat de bemanning bestaat uit zes zeilers, met Philip als schipper en het vrouwtje als navigator. Maar ik weet dat ik de enige echte scheepshond ben. En daarom zal ik via dit blog vanaf 11 juli iedereen laten meegenieten van de avonturen.

Als je wilt weten waar de overstag is, dan kan dat hier. Onze reis duurt 35 dagen, ik ben blij dat ik eerst in het pension kan uitrusten.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten