donderdag 14 juli 2011

14 juli 2011: Schiermonnikoog

Vandaag heb ik een heerlijke dag gehad. Veel gezien, maar niet heel veel moeten lopen. Want.. ik had een eigen mandje voorop de fiets van mijn vrouwtje. Misschien moet ik even beginnen bij het begin. Golven van 4 meter en een onduidelijk weerbericht maakte het besluit hier aan boord makkelijk: ze gingen niet varen vandaag. Gelukkig hadden ze een alternatief: we gingen naar Schiermonnikoog vandaag.
Met het veer van 9.30 naar de overkant en daar hebben we fietsen gehuurd. Voor mij was er geen mandje voor achterop, maar ik mocht voorop. Vrouwtje heeft nu wel spierpijn van het sturen, ik heb niets, ik moest alleen zitten.

Wel heb ik veel van Schier gezien, twee vuurtorens, een bunker, het oorlogskerkhof en een baken. Mocht ik tussendoor nog even los langs de fietsen rennen, heerlijk mee met een stukje lopen. Uiteindelijk hebben we het veer van 17.30 terug genomen naar Lauwersoog. Daar aten zij kip of vis met patat. Kreeg ik lekker ook een stukje kibbeling, een succes dag dus.

Nu zijn zij bezig met de route van morgen: we gaan naar Norderney. Sjoerd en Marisja zijn hard aan het rekenen, terwijl Philip, Nico en het vrouwtje kijken hoe het gaat. Ik lig lekker op mijn eigen kussen, mijn nacht is al begonnen.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten