maandag 25 juli 2011

Eindelijk in Zweden

Vanochtend moesten de mensen om 8 uur bij de vlag zijn om met z’n allen de dag te starten. Ik mocht lekker aan boord blijven. Rond 8.30 hoorde ik een heleboel herrie van schroeven om me heen, een duidelijk teken dat ze gingen vertrekken. Niet dat ik dan iets oef te doen, ik moet alleen op de bank blijven liggen.
Eerst gingen ze motoren richting een kanaal waardoor we 8 Nm af konden snijden. Daarna begon het zeilen. Vrouwtje ging even liggen en ik mocht bij haar liggen. Daarna kwam Marisja ook even liggen, heel fijn zo’n mens om tegenaan te liggen.
Na heel lang liggen mocht ik even naar buiten. Heb ik lekker bij Sjoerd op schoot gezeten, terwijl ze buiten een spelletje Party & Co deden. Er was nog wel even paniek, want toen hij even naar de wc was geweest stond het handeltje niet goed en kwam er heel veel water binnen.
Uiteindelijk moest ik naar binnen want ze gingen aanleggen. Daarna mocht ik snel naar buiten, over de boot met Belgen heen en naar de kant. Heb ik zomaar op Zweeds gras een plas gedaan! Al die prikken en onderzoeken niet voor niets! Ik ben nu echt in Zweden en het gras voelt hier hetzelfde als in Nederland. Dat viel wel even tegen, maar toen ze met z’n allen een rondje gingen lopen heb ook ik ijs gehad (ik mocht de bakjes uitlikken).
Zweden is best leuk.

Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten