dinsdag 12 juli 2011

12 juli 2011: Lauwersoog

Het weerbericht voor de komende dagen is niet heel goed. Er wordt best veel wind verwacht en daar kan ik niet zo goed tegen. Dus was ik vandaag wel blij dat ze er voor kozen door Friesland naar Lauwersoog te gaan. Bijkomend voordeel was dat ik daardoor bijna de hele dag buiten kon zijn. In mijn tuigje, aan een eigen lifeline heerlijk in het zonnetje met aandacht van alle mensen aan boord.
Het enige nadeel was dat we al om 7 uur weg zouden gaan. Dus moesten het vrouwtje en ik om 6 uur op. Liep ik daar al om 6.15 door Harlingen. Om me daarna in het hoekje van de bank, op mijn eigen kussen, te nestelen.
Bij Birdaard moesten we wachten op de brugwachter die lunchen was, dus hebben we nog heerlijk naar een grasveldje gelopen. Ook een hondje heeft behoeften.
De wind nam gedurende de dag toe, dus zeilen was er niet bij. Ik ben wel heerlijk op bed gaan liggen in plaats van op de bank. Bij aankomst in Lauwersoog zijn we eerst een eindje gaan lopen, daarna hebben we een hapje gegeten. Ik had lekker jus over mijn brokjes en mocht twee (ja, 2) vlabakjes uitlikken. Nu is het rustig aan doen.
Morgen waait het heel hard uit de verkeerde richting. Donderdagavond gaat de wind naar de goede hoek (hopen we). Ik zal het wel zien, gras is er altijd wel en mijn brokjes zijn aan boord.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten