woensdag 13 juli 2011

13 juli 2011: Lauwersoog

Terwijl ik heerlijk naast Marisja lig, wordt mijn blog voor me getypt.

Regen, wind, we liggen nog steeds in Lauwersoog en toch heb ik last van een schommelende boot. Waar ik zeker geen gebrek aan heb is aandacht. Maar goed, laat ik eerst maar vertellen over de dag hier.

Vanochtend sliepen ze een beetje uit, gelukkig waren SjoerdH en Philip wel op tijd wakker. Ik ben dus de slaapzak maar uitgekropen, heb me even lekker uitgeschud bij het hoofdeind van de dames en ben daarna de kajuit in gegaan. Iets later volgde ook het vrouwtje en Nico. Die hebben rustig ontbeten, want het was al wel duidelijk.. gevaren werd er vandaag niet.

De hele ochtend hebben ze zitten lezen. Wat voor mij dan betekent dat ik keuze heb uit vijf mensen om op of tegen aan te liggen. Na de lunch (alweer geen hapje menseneten voor mij) gingen zij boodschappen doen en had ik het schip voor mij alleen. Niet voor heel lang natuurlijk en toen ze terugkwamen moest ook ik de regen in. Gras is er binnen nog steeds niet.

Gelukkig mocht ik daarna weer binnen zitten, terwijl zij buiten met hun lifelines gingen spelen. Wel een herrie boven je hoofd zo’n race, maar ze hadden er duidelijk zin in.

De verwachtingen voor morgen zijn nog steeds slecht. Het wordt hier wel een beetje beter, maar in de Duitse Bocht (daar waar we naar toe willen) is wind en onweer voorspelt. Hoop wel dat we Zweden halen, anders heb ik al die prikken voor niets gehaald. Het plan om morgen naar Schier te gaan lijkt me een goed plan. Mag ik mee?!

Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten