zondag 18 augustus 2013

Thuis

Ik ben weer thuis. Lig weer op mijn eigen bank, heb gewoon weer mijn eigen rondje gelopen (waar trouwens na 2 weken afwezigheid ook genoeg te snuffelen is).

Mijn laatste dag aan boord was er een met veel actie. Eerst hebben vrouwtje en ik bij de campingwinkel brood en melk gekocht, daarna zijn we lekker aan boord blijven zitten, toen hebben we eerst naar het dorp gelopen en daarna nog naar het kanaal. Bij het begin van het kanaal was een klein strandje. Daar was een heel grote hond die wel een beetje zielig was. Want zijn vrouwtje en baasje vonden dat hij moest zwemmen, terwijl ik meteen begreep dat hij liever gewoon grond onder zijn poten voelt. Dus grote hond liep de zee in (zijn buik was zelfs nat), tilt zijn baas hem op om hem verderop los te laten zodat hij moest zwemmen, zwemt grote hond dus snel terug naar plek waar zijn poten de grond weer voelen, komt zijn baas weer om hem op te tillen en mee te nemen naar waar hij niet kon staan. Ben zo blij dat vrouwtje dat nooit doet bij mij, ik wil best pootje baden maar ben gewoon niet gemaakt om te zwemmen (en deze grote hond dus ook niet).

Waren we terug kwamen er vrienden van Philip (Rob en Joke) op bezoek. Joke is heeeeeel lief, die kan echt heel goed op je koppie kriebelen. 

Terwijl ze er waren was er veel aktie op de dijk. Er stond namelijk een auto van iemand die bij een doek voor het raam had met de tekst: "wij zijn bij iemand op bezoek, gaan straks weer weg". De mevrouw die in een van de huizen van het linkerrijtje woont was het daar niet mee eens. Dus die ging heel druk heen en weer lopen, met allen buren praten, briefjes op de ruit plakken en de politie bellen. Kon ik allemaal heel goed zien vanaf de boot. Er kwam zelfs een echte politieauto! Maar... toen bleek dart het visite was van iemand die in het rechter rijtje huizen woont. Was wel een beetje een anti-climax. Werd de druk heen en weer lopende mevrouw gewoon uitgelachen. Een beetje zielig, dat wel.

Waren Joke en Rob net weg, kwam Bart om het vrouwtje op te halen. Zoveel vriendjes op 1 dag, ik was helemaal blij en wist eigenlijk niet goed bij wie ik moest gaan zitten. Heb ik rustig over nagedacht terwijl zij gingen eten met z'n drieën. Na hun eten moest ik echt naar huis. Ben ik bij Bart achter in de auto gaan liggen en net hier weer uitgestapt. Ik mis Philip nu al!





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten