zaterdag 3 augustus 2013

Kansen moet je grijpen

Soms zijn er van die dagen dat er kansen langskomen die je niet kan laten liggen. En al is de prijs die je betaald soms hoog, wat moet dat moet. Maar daarover later meer.

Om 6.45 werden we gewekt door Jochem Myer (wakker worden). Wij wachten op het konvooi dat uit Amsterdam zou komen. Bleek wel 1 Collin Arthur te zijn met een man die niet kan varen en een vrouw die eruit ziet als Catweazle. Wij onze kans gepakt en mee gaan varen. Onderweg kwamen we wel allemaal sloepjes met roze ballonnen tegen die naar A'dam gingen.
Op de Braasem werd het getreuzel van de meneer in de CA ons te veel en hebben we ze ingehaald. Jammer dat de prijs die we daarvoor moesten betalen was dat we bij elke brug of sluis om ze moesten wachten omdat zij de laatste boot in het konvooi werden. Want het konvooi groeide, tegen de tijd dat we bij de spoorbrug in Gouda waren was het een clubje van 7 schepen.

Bij de Algerabrug (Capelle a.d. IJssel) namen we onze kans en hebben we een half uurtje kunnen powernappen. Daar waren we allemaal aan toe. Ik was ondertussen ook naar buiten gegaan. Met mijn tuigje aan heerlijk in het zonnetje liggen liggen ;-). Na onze powernap met tempo naar de volgende brug, die dit jaar gehaald. Dat scheelt toch een vertraging van 2 uur. Omdat we ook de spoorbrug in Dordt op tijd door konden zijn we doorgevaren naar Strijensas. Vrouwtje, Philip en ik hebben op de Dordtse kil gegeten. Vrouwtje verstopt mijn pillen nu in soepballetjes, niks mis mee. Want omdat ze denkt dat ik zielig ben krijg ik er elke keer 2. Lekker joh.

Terug naar Strijensas. Voor de derde keer in de haven daar. En eindelijk hebben we eens wat verder gelopen dan de dijk. Eerst via bos 1 naar de lichtopstand gegaan, da's een soort vuurtorentje, daarna naar een uitkijktoren in gebied/bos 2. Daar mocht ik loslopen. Vanuit mijn ooghoek zag ik een mooie plas, even rondkijken leerde me dat en het vrouwtje en Philip niet keken en dus ...

Heb nog heerlijk een half uurtje stinkend in de wind kunnen rondlopen. Helaas kwamen we daarna weer bij de Overstag en dus bij de onvermijdelijke douche. Nat worden is niet (ik herhaal niet!) mijn hobbie.

Nu ruik ik heel lekker, is mijn haar zacht en gevoed en ga ik maar weer bedelen om snacks. 





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten