zaterdag 17 augustus 2013

Laatste zeiltocht

Wat was het donker vannacht. Waar wij lagen kon ik helemaal geen mensenlichtjes zien, het was dus heel donker. Ben er gewoon van onder vrouwtjes slaapzak blijven liggen. Niet heel vroeg opgestaan hoor. Was veel te mooi daar. Lekker gelopen, gekeken naar kinderen die kwamen spelen, gekeken naar mensen die gingen wegvaren of juist kwamen aanleggen en nog een stukje gelopen. Zo vulde mijn ochtend zich in.

In de middag gingen we weg. Ze gingen zeilen, dus ik ben lekker achterin gaan liggen. Zijn ze helemaal op de genua naar de sluis gevaren. De sluis stond eerst op groen, maar ging toen opeens op rood en er kwamen 4 boten uit. Hoorde ik de sluiswachter nog zeggen dat er best meer boten bij zouden kunnen, maar dat dwars in de sluis gaan liggen blijkbaar de trend was en dat er daarom niet meer in konden. Gelukkie voor mij, want naast ons kwam een boot met drie heel leuke, jonge kindjes liggen. Mocht ik ook even naar buiten en kon ik even aandacht krijgen.

Na de sluis weer snel naar beneden gegaan, want die genua ging weer uit. Ze hebben er echt een zeildag van gemaakt hier, de motor is bijna niet aan geweest. Wel lekker rustig als je beneden ligt, zo'n motor maakt anders best lawaai.

Nu liggen we in Wemeldinge. Vanavond op ontdekkingstocht geweest, langs het strand, door het dorp. Ik weet nu dat ze hier aan boogschieten doen, toch handig om te weten. Morgen wil ik nog naar het Kanaal door Zuid-Beveland, gewoon even bootjes kijken. Hoop dat ze meegaan.





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten