woensdag 14 augustus 2013

Zon, zee en strand

Windgod Willem is goed voor ons. Vandaag kwam de wind weer uit de goede richting en konden we heerlijk ruime wind zeilend van Oostende naar Blankenberge. Kom je trouwens in de buurt van een groot windmolenpark. Die Belgen doen niet zo moeilijk, die laten de Denen zoiets gewoon in zee zetten. Maar, ik dwaal af. Het eerste deel van de reis heb ik achterin gelegen, de tweede helft leek me op de bank toch leuker. Dan heb je nog een beetje contact als ze even binnen komen.

Toen de motor weer uitging en ik naar buiten mocht werd ik helemaal blij. We lagen gewoon weer in box 19-07 in Blankenberge. Daar waar buiten het hek wel vier grasveldjes zijn! En daar waar het strand is waar hondjes mogen komen. Naar dat strand zijn we vanmiddag toe gegaan. Het was namelijk heel warm en zonnig hier. Op het strand heb ik op de handdoek van vrouwtje mogen liggen, water gedronken uit mijn nieuwe opvouwbare meeneem drinkbak en ik ben met mijn pootjes in de zee geweest.

Philip ging, heel lief, stenen voor me weggooien zodat ik er achteraan kan rennen. Leuk spelletje joh. Ik was alleen zo met die stenen bezig dat ik niet zo goed op de golven aan het letten was. Kwam er opeens een heel grote golf. Was ik zomaar nat tot aan mijn buik. Bleef er ook nog allemaal zand aan mijn buik plakken. Heel even was ik bang dat ik onder de douche zou moeten. Gelukkig droogde het allemaal goed op en kon vrouwtje het gewoon van me af vegen. Dat scheelt echt nat worden.

Vanavond heb ik op de boot gepast. Ik had wel weer genoeg gelopen en heb me aangeboden als vrijwilliger. Vrouwtje en Philip zijn naar de avondmarkt geweest op de Zeedijk. Heel leuk, ik had best mee gewild. Heel veel hondjes hier kunnen dat ook, want de trend is om een wandelwagen voor je hondje te hebben. Echt waar! Speciale hondjeswandelwagens, Lars zou er jaloers op zijn. Vrouwtje wil er alleen geen voor me kopen, stom he.

Op de vraag van gisteren heb ik van Ferry antwoord gehad. Dank je wel! Ik ben blij dat ze het hier aan boord goed doen (want net zo als hij), vond het gisteren al een beetje raar al die mensen die probeerde aan te leggen zonder landvasten en stootwillen. 





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten