maandag 5 augustus 2013

Love is all you need

Vanochtend hebben vrouwtje en ik een goede daad gedaan. Wij zijn helemaal naar de Spar bij de camping aan de andere kant van de dijk gelopen om melk te halen. Ik moest daar buiten blijven wachten en ben daarom van mening dat mijn bijdrage aan deze frisse versnapering beloond had moeten worden. Helaas heb ik er tot op dit moment niets van terug gezien.

Wel was deze liefdevolle en sociale aktie de start van een dag vol liefde, aandacht en wederzijds begrip. In sluizen, bij bruggen, de vriendelijke woorden waren niet van de lucht. Om te beginnen kwamen we langs het scoutcentrum bij het Veerse meer. Daar lagen om 11.00 uur de vletten nog aan de wal! Ik wilde al gaan blaffen om ze wakker te maken en ze het water op te jagen, maar dat mocht niet. Dus heb ik begrip getoond, al begrijp ik het niet.

In de sluis van Veere lagen we weer lekker hutje mutje op elkaar gepakt. Dit keer met aan de ene kant Luxemburgse tieners die graag een lijntje van ons aanpakte en aan de andere kant een echtpaar dat tijdens het schutten een babbeltje maakte. Hoe anders dan gister was de sfeer?

Bij een van de bruggen in het kanaal kwam er een echtpaar dat aan de ringvaart woont naast ons liggen wachten. Die mevrouw bleek de Overstag te (her)kennen, omdat ze haar zo vaak door de ringvaart ziet varen. Leuk zo'n mini-fanclub van 1. Philip weet waar ze woont en ze hebben afgesproken volgende keer naar elkaar te zwaaien.

Bij de sluis van Vlissingen lagen we naast papa, mama en 2 dochters. Die meneer heet ook Philip, grappig he. Hij vertelde dat ze vandaag naar Vlissingen gingen en morgen naar Stellendam. Een klein rondje Zeeland.

Helaas was in Breskens de aardigheid blijkbaar op. We kwamen hier aan en de buren bleven gewoon aan boord van hun eigen schip staan kletsen, terwijl er heel lastige steigers zijn om aan te leggen. Er zijn namelijk geen bolders (waar je iets om heen kan gooien), maar ringen (waar je iets door heen moet doen, maar dat lukt niet vanaf de boot).

Omdat we lekker op tijd waren zijn we een ijsje gaan eten in de stad, ik mocht ook een beetje softijs. Nu ben ik een gelukig hondje.





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten