maandag 12 augustus 2013

Vuurwerk

Vanochtend afscheid genomen van Nieuwpoort. Ben gewoon twee keer nog een rondje gaan lopen daar. Tijdens het varen lag ik lekker beneden (ze noemen dat ding niet voor niets hondenkooi) toen ik opeens een vogel boven me zag. Hadden ze de halfwinder gehesen. Eerst gingen we wel 6,5 knopen, maar later viel de wind een beetje weg. Gingen we door dat grote zeil gelukkig nog 3 knopen. Door het water dan, want met 1,8 knoop stroom tegen schoot het over de grond niet echt op. Aan de andere kant: de zon scheen en we zeilde, dus wat zou ik klagen ;-)

Bij aankomst in de haven van Oostende was ik een beetje teleurgesteld. Ze hebben hier een aanwezige, markante havenmeester, maar die heeft ochtenddienst en was er dus niet. Als ik zeg aanwezig, dan bedoel ik ook aanwezig. Zelfs de Vaarwijzers duiden deze man op die manier aan. Wie er wel was... een lief meisje op de buurboot. Ze verveelde zich en toen zei vrouwtje dat ze wel een hondje kon komen aaien (daar bedoelde ze mij mee!) en dat kwam dat meisje ook doen. Fijn joh! Werd ik helemaal blij van.

Gras is hier helaas ver te zoeken (aan de andere kant van het water of op 10 minuten lopen) maar het strand is dichtbij en omdat vrouwtje toch netjes mijn troep opruimt kan ik daar mijn rondje lopen. Ben ook al even langs de visstalletjes gelopen. Philip ging namelijk voor de 2e keer deze vakantie de stuurautomaat uit elkaar halen en daar wil ik niet bij zijn. Legt hij de hele tafel vol met rommel die je niet op kan eten.

Vanavond was er vuurwerk. Ik hou niet van vuurwerk. Met Oudjaar ben ik naar Vinkeveen gevlucht en nu moest ik mee vuurwerk kijken. Het was wel heel mooi vuurwerk, dat wel. En wij gingen niet naar dichtbij de knallen, maar we gingen naar het havenhoofd. Daar konden we het goed zien en hadden mijn oren geen last van te harde knallen.

Nu ben ik wel een beetje moe. Morgen gaan we lekker een eindje lopen aan de andere kant van het water. Heb ik nu al zin in.





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten