vrijdag 9 augustus 2013

Dagje in de haven

Mijn dag begon (net als elke dag aan boord trouwens) goed. Als ik na een nacht slapen onder de slaapzak van vrouwtje wakker wordt ga ik altijd eerst even kijken hoe het met Philip is. Dus dan spring ik van de honden kooi, loop de kajuit door en ga in de masterbedroom met mijn voorpootjes tegen het bed aan staan. Als het goed is is Philip dan al wakker geworden van mijn getrippel en krijg ik een aai over mijn bol. Ook vandaag hoefde ik niet lang te wachten. Fijn hoor, zo'n begin van de dag.

We bleven vandaag in de haven liggen. Da's wel fijn, want dan kunnen veel mensen mijn mooie reddingvest zien. Dat is altijd een succesje. Wie anders heeft zo'n mooi roze camoeflagereddingvest? In de ochtend gingen vrouwtje en Philip naar de markt. Ik heb begrepen dat het geen leuke markt is zoals in Boulogne-sur-mer, maar een grote commerciele markt. Ze hebben van ellende maar op een terrasje mensen zitten kijken. Daar was ik ook heel goed in geweest, in mensen kijken dan, maar ik ben blij dat ik niet mee hoefde. Want als het zo druk is dan kan je niet lekker overal snuffelen. Ze hadden het koekje weer voor me meegenomen, ik klaag niet over de uitstapjes van ze.

Bij de lunch waren er voor mij stukjes gedroogde kip. Had vrouwtje speciaal voor mij gekocht, is dus hondeneten. Dat heeft het voordeel dat je er niet voor hoeft te bedelen, ze geven het je vanzelf een keer want zelf eten ze het niet op.

Vanmiddag lekker naar het strand geweest. We moesten naar de andere kant van de haven lopen, maar toen waren we wel bij een strand waar ik los mocht lopen. Heb ik heel hard achter schelpen, steentje en houtjes aangerend. Ik had op een gegeven moment zelfs zo'n mooie grote steen dat ik eigenlijk bedacht had die mee terug te nemen. Maar helaas, we kwamen een heel grote hond tegen. Daar tegen blaffen en grommen (en heel hard wegrennen) was belangrijker dan mijn steen.

Vanavond heb ik patatjes gegeten en lekker liggen slapen. Dat ga ik zo maar weer doen, slapen, want een middagje strand daar wordt je best moe van.





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten