donderdag 20 augustus 2020

20-8 Vrouwen

Vanochtend heb ik het rustig aan gedaan. Eerst Noor en Max wakker gemaakt. raar joh, die hadden gisteren gezegd dat ze om 7.30 uur op wilde staan. Dus om 7.42 uur gingen vrouwtje en Philip opeens heel hard tegen elkaar praten dat het al na 7.30 was en of ze wel wakker waren. Heeft vrouwtje daarna Jochem Myjer een handje laten helpen door haar telefoon door het raampje te doen en "wakker worden" af te spelen. Waren ze opeens heel snel buiten. Gingen ze ontbijt maken bij de buren.

Een tijdje daarna kwam Max gedag zeggen. Kristie en hij namen vandaag de trein terug en wij gingen zeilen. Ben ik eerst met vrouwtje naar de havenmeester gelopen om de toegangskaart terug te brengen.

Op de Waddenzee waaide het best, dus hebben we eerst een kleiner zeil gezet. Voer de Veritas met vol zeil hard van ons weg. Keken we nog even goed, bleek Noor daar achter het roer te zitten. Ze kregen hier aan boord wel een beetje buikpijn en spierpijn van de geknepen billen, ze ging steeds een klein beetje buiten de geul. Maar uiteindelijk waren zij eerder in Den Oever, eerlijk is eerlijk. Hebben we dus gewonnen van Sjoerd en verloren van Noor, dat dat duidelijk is ;-)

Bij de sluis van Den Oever was een meneer heel erg aan het treuzelen. De sluiswachter had al 2 keer gevraagd om door te varen en nog haalde hij er wat gas af. Hebben we dus maar ingehaald. Kijk hij wel boos, maar liever een boze meneer dan een boze sluiswachter.

Na de sluis zijn we nog even samen opgevaren. Daarna zette de Veritas koers naar Lemmer en gingen wij naar Stavoren. Het zou namelijk gaan waaiden de komende dagen en dan lig je daar in de binnenhaven lekker beschut. Kwamen we bij de sluis, lag er aan bakboord in het midden een platbodem. We hadden even de neiging ervoor te gaan liggen, maar dat vind de schroef geen goed plan. Dus zijn we aan stuurboord gaan liggen, maar wel netjes helemaal vooraan. Konden nog meer boten mee naar binnen.

De Overstag uiteindelijk aan de steiger gelijk aan de vaart mogen vastleggen. Heb je dus uitzicht op de mensen die van en naar de sluis gaan. Zelf zijn we nog een rondje door het stadje gaan lopen en daarna ging vrouwtje inpakken.

Omdat er voor de komende dagen heel slecht weer is voorspeld zijn wij vandaag naar huis gegaan. We hebben nog met Philip gegeten, maar toen kwam Bart ons ophalen. Mocht ik de hele tijd in de auto bij vrouwtje op schoot. Bij thuiskomst heb ik lekker gegromd naar de teckels, je moet wel laten zien wie de baas is.

Straks op het grote bed slapen en ik hoor de wind al. Wat zal ik lekker slapen.