dinsdag 18 augustus 2020

18-8 Moe van het knuffelen

Vanochtend ben ik met Philip helemaal de dam opgelopen en weer terug. Tja, hij vroeg of ik meeging en vandaag had ik daar wel zin in.

Daarna hebben we het rustig aan gedaan. Zijn ze diesel gaan tanken en daarna naar een andere box teruggevaren. Was Philip boos op me. Vrouwtje had me voor dat korte stukje mijn tuigje niet aangedaan en dus kon ik overal in de kuip gaan liggen. De achterlandvast aan de windkant (die die Philip als eerste nodig had) was toch echt het allerlekkerste plekje. Maar dat mocht dus niet. Heb het wel vier (4!) keer geprobeerd, maar werd er steeds weer weggestuurd. Heel raar.

Heb ik het weer goed gemaakt door bij Philip te blijven, terwijl vrouwtje naar Makkum fietste om wat boodschappen te doen. Gezellig met zijn tweeën wat quality-time. Toen vrouwtje terug was deelde Wilco een livepositie via de app. Zagen we daarop dat ze om gingen draaien. Ze waren er bijna. Wij dachten dat ze misschien een Grobbekuiken waren vergeten mee te nemen uit Hindelopen, maar later draaide ze gelukkig weer richting Makkum. Bleek dat het zeilen zo lekker ging dat ze gewoon nog een stukje wilde.

Maar goed, even later lagen ze dus 2 boxen verderop. Mocht ik met vrouwtje mee om daar wat te drinken en heel veel knuffels te krijgen. Werd er al snel besloten dat we vandaag pannenkoeken gingen eten. Janneke, Wilco en Philip zijn op de fiets naar Makkum gegaan om boodschappen te doen. Ondertussen hebben vrouwtje en ik met de Grobbenkuikens Take5 gespeeld. Na 1 potje kwamen Max en Kristie. Leuke mensen, want daar kreeg ik meteen een knuffel van.

Voor het eten hebben Noor en Max samen met Philip pannenkoeken gebakken op de Overstag, terwijl Tijn op de Veritas achter de pannen stond. 
Het rook allemaal heel lekker. Gingen ze opeens weg met die hele stapel die ze hadden gebakken. Moest ik met een kluifje in de boot blijven. Nou dat kluifje heb ik snel opgegeten en daarna heb ik gezorgd dat de halve haven wist dat ik een heeeeeel zielig en eenzaam hondje was. 

Na een minuut of 5 en nadat een mevrouw van een andere boot er wat van zei... hebben we gezellig samen gegeten op de Veritas. Hadden ze zoveel pannenkoeken dat er over waren, maar ik mocht geen stukje :-(

Na het afwassen kwam Sjoerd even langs, die vond de kooien bij ons heel ruim. Maar hij gunde het ook aan Noor en Max. Heeft hij nog wel geholpen om alle spullen uit de kooi op de bank te leggen. Kon ik onwijs goed bij in de weg lopen.

Probeerde vrouwtje vanavond met me te gaan wandelen. Hé, 1 keer lopen per dag is echt genoeg he. Ben ik zo gaan mutsen dat we snel weer terug gingen.

Nu slapen met veel mensen aan boord. Krijg ik veel knuffels voor het slapen gaan. Een top dag dus.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten