zaterdag 15 augustus 2020

15-8 Werkbezoek

Lache joh die mensen hier aan boord. Moesten ze midden in de nacht hun bed uit om de luiken dicht te doen, de beloofde regen kwam toch. Ben ik daarna lekker bij vrouwtje gaan liggen. Hebben we best lang geslapen.

Maar eenmaal wakker vroeg Philip al snel of ik mee ging een stukje lopen. Tuurlijk, geen probleem. Als je aan het einde van de steiger maar wel gewoon naar links gaat, want rechts is het gras heel ver lopen.

Na het ontbijt gingen ze weer heel gek doen. Alles werd gesopt, gestoft en gestofzuigd. Dat de hele boot weer spik en span is. Mij krijgen ze daarmee niet gek. Ik ben gewoon snel in de hondenkooi gaan liggen en heb vanaf dat bed de zaak eens rustig bekeken. Bleek dat het water ook nog gevuld moest worden, ik hou ze niet tegen als ze opeens zo actief worden.

In de middag moest ik mee op pad. Ik zou het heel leuk vinden, zeiden ze. Nu is samen op pad gaan altijd leuk. Langs de zee naar het noorden gelopen en bij het strandje met de suppers en surfers het land in gegaan. Bleek dat we op weg waren naar eendenkooi Spang. Dat is natuurlijk super. Want ik ben een Kooikerhondje en mijn papa was van de eendenkooi in Montfort.

Bij de kooi aangekomen kwamen net drie groepen terug van hun rondleiding. Die mensen hadden allemaal alleen een foto gezien van een Kooikerhondje en toen was ik daar opeens. Dat was gaaf. Kwamen wildvreemde meisjes me knuffelen, werd ik op de foto gezet en was gewoon iedereen helemaal blij mij te zien. Een paar meneren van Natuurmonumenten die er waren hebben of hadden ook een Kooikerhondje. Voelde me helemaal in mijn element.

Zijn we de hele kooi rondgelopen. Heb ik laten zien dat ik echt ook om de schermen heen kan. En dat ik heel stil kan zijn. Er waren ook eendjes en die heb ik braaf met rust gelaten, want dat waren de tamme eenden en dat zijn mijn vrienden. Die kennen hondjes als ik en zijn er niet bang voor.
Na het bezoek heb ik nog een knuffel gehad en zijn we weer naar de zee gelopen en daarna terug naar de haven. Daar had ik toch een stuk minder bekijks. Was wel een beetje moe, want ik heb dus 10 km gelopen vanmiddag.

Aan boord hebben de mensen een duik in het water genomen, ben ik lekker binnen gaan liggen slapen. Dromen van eenden en aandacht.

Vanavond met Philip nog even de dijk om de haven op en neer gelopen. Heel braaf, niet gesnuffeld maar gewoon meegehuppeld. Hé, ik ben een werkhond, ik kan het wel (als ik wil). Kwamen we terug op de steiger een poedeltje tegen. Dus ik dacht daar even lekker tegen te grommen, mocht niet van Philip. Ik had al gegeten ;-)

Straks lekker slapen. Ben benieuwd welke avonturen ik morgen ga beleven.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten