zondag 16 augustus 2020

16-8 Zondagsrust

Vanochtend zijn we echt pas laat opgestaan. Philip wilde een rondje met me lopen, maar daar had ik dus mooi geen zin in. Zondag is een rustdag en die begin ik dus niet met een rondje.

Kalm een ontbijtje gegeten, rustig een kopje koffie gedronken en ondertussen was besloten dat we vandaag hier gingen blijven. Ik moet zeggen dat de mensen ook niet echt heel actief waren deze ochtend.

Bij de lunch een gebakken eitje (ook voor mij een stukje!) en daarna kwam er iets meer beweging in. Philip ging een nieuwe gastank halen en vrouwtje en ik hebben voor de lol naar de winkels gelopen. Hebben een cadeautje voor de papa en mama van vrouwtje gekocht. Ik mag niet vertellen wat, want zij lezen het blog en dan is de verrassing eraf.

Weer terug op de boot gingen de mensen wel twee keer zwemmen. Ik ben gewoon lekker binnen gaan liggen uitrusten. 

Vanavond zijn we helemaal naar het havenhoofd gelopen over de dijk. Er waren geen andere honden, dus ik mocht van vrouwtje loslopen. Kreeg ik elke keer knuffels omdat ik zo goed bij haar bleef en omdat ik netjes kwam als ik geroepen werd. Laat die snoepjes maar zitten hoor, voor knuffels wil ik best luisteren.

Weer terug op de boot werd het snel donker om ons heen. We zagen gewoon de donkere lucht vanuit Den Helder op ons afkomen.


Opeens ging het hard waaien en werd het graden kouder. Eerst waren de bliksemschichten nog boven het vaste land. Nu (21.30 uur) is het buiten aan het regenen en bliksemt het boven ons hoofd. Vandaag gaan we niet veel meer doen, denk ik. Gewoon rustig aan deze zondag uitliggen.

Morgen gaan we naar Makkum, daar zien we dan de Grobbekuikens dinsdag.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten