woensdag 12 augustus 2020

12-8 Naar het vrouwtje

Vanochtend ben ik met Philip gaan wandelen. Mocht ik tot het hek niet mutsen, maar daarna zo lang snuffelen als ik zelf wilde. Terug op de boot ben ik zo gaan liggen dat ik alle Grobbenkuikens lief aan kon kijken voor een aai over mijn bol. Is gelukt, heb ik lekker veel aandacht gehad.

Hoorde ik na het ontbijt van de De Vreezes /de koffie hier dat we van de week nog een paar dagen samen gaan varen. En dan met  extra Grobbekuikens erbij. Daar heb ik dus nu al super veel zin in, want dan krijg ik vast heel veel aandacht.

Vol enthousiasme ging Philip na de vaargeul de zeilen uitrollen. Hebben we heel even gezeild, was daarna opeens de wind weg. Maar 3 knopen, dat is nog niet eens windkracht 1. Daar konden we dus helemaal niets mee. Hebben ze met de motor op standje tuftuf toch gewoon koers gezet naar Stavoren.

Ik was in de kuip gaan liggen, maar het was dus wel een beetje boel warm. Wilde het vrouwtje lief zijn door een emmer water in de kuip te gooien. Niet op mij, maar wel zo dat mijn buik nat zouden worden. En ik hou niet van nat! Dus ben ik snel opgesprongen, van de trap af gegaan en met de natte pootjes die ik niet kon voorkomen op haar bed gaan liggen. Lekker puh! Moet je maar niet met water spelen in mijn buurt.

Philip vond het wel leuk om nat te worden, die is aan een touw achter de boot gaan hangen. En later in de haven in het water gesprongen. Zelfs vrouwtje is gaan zwemmen. Nou, mij mooi niet gezien. Ik lig wel op de bank, in mijn mandje of vrouwtjes bed.

Vanavond zijn we na het eten een eind gaan lopen. Waren er ook grote honden, ben ik heel stoer gewoon naast vrouwtje en Philip blijven lopen. Mij doen ze niets, anders wordt vrouwtje namelijk boos.

Nu hebben de mensen gedouched (met koud-warm-heel koud- heet water) en nemen we nog een knabbeltje voor het slapengaan. 

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten