donderdag 13 augustus 2020

13-8 Gekookte komkommer

Heel raar, nog voor het ontbijt ging Philip even weg. Kwam hij terug met croissantje en broodjes. Hadden ze dus een lekker ontbijtje hier aan boord.

Daarna ging Philip boodschappen doen en ik met vrouwtje lopen. Zijn we even naar de sluis van Stavoren gegaan en weer terug. Was er op de terugweg een jongetje op een boot, die vond mij heel lief en wilde me wel aaien. He, dat is aandacht dus dat mocht natuurlijk. Heeft vrouwtje hem nog verteld van mijn reddingsvest, wat zijn mama wel waardeerde. Net als ik heeft dit jongetjes geen zwemdiploma en dus moet ook hij een reddingsvest aan ;-)

Na het 2 kopjes koffie (met voldoende live entertainment van andere wegvarende boten natuurlijk) gingen ook wij op pad. De haven uit en West, op naar Noord-Holland. Het begon goed met 6 knopen wind in de rug. Maar gedurende de dag nam de wind steeds verder af. En op zich is dat niet erg. Het is maar 10 Nm en als je daar met dit weer 10 uur over doet is dat geen ramp. Ware het niet ...

Dat bij gebrek aan wind we een overvloed aan vliegende beestjes kregen. En die kleine zwarte vliegjes, die vallen nog wel mee. Maar ook minstens 10 wespen wisten de Overstag te vinden. Zij gingen het gevecht aan met onze roze vliegenmepper. Een oneervol zeemansgraf was hun bestemming.

Na een uurtje waren ze de vliegende beesten zo zat, dat ik ze de motor hoorde starten. Ik heb al die tijd nergens last van gehad, want ik had al snel besloten dat het binnen én koeler én vliegvrijer was. Heb heerlijk geslapen en op een botje geknabbeld.

We liggen nu in de haven aan de IJsselmeerse kant van Den Oever. Philip heeft vandaag gekookt, vroeg hij aan vrouwtje hoe lang de komkommers moesten koken. Dat weet zij wel: 10 minuten. Begon Philip te lachen, maar een snelle check via Google leert dat het waar is. Zie bijvoorbeeld dit recept.

Na het eten zijn we naar het bos gelopen en kon ik daar lekker op de zachte, koele grond wandelen. Dat is fijn want de stenen zijn wel een beetje warm. Ik heb zelfs een teckel gezien tijdens het wandelen, moest ik toch een beetje aan Jet, Maxi, Cosy en Puck denken.

Na het douchen hebben ze de boot zo gemaakt dat ie bestand is tegen zowel muggen als regen/onweer. Dus kan ik rustig slapen komende nacht. Morgen zien we dan wel wat het weer doet, maar in de ochtend eerst nog naar het bos.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten