dinsdag 11 augustus 2020

11-8 Spieter spatter pater

Ik was er lekker op tijd bij vandaag. Met die hitte kan je het beste vroeg op de dag actief zijn. Helaas reageerde de mensen hier aan boord niet op mijn getrippel. Pas rond 8 uur stond vrouwtje op en gingen we een rondje lopen.

Na het ontbijt werd contact gezocht met de Valkjes. En ja hoor, de mannen zouden vandaag een dagje mee komen varen. Is het vrouwtje naar de havenmeester gegaan om voor nog een nachtje te betalen en daarna naar de stad om broodjes en beleg te halen. Kaas voor Gijs en worst voor Lars, dat weten we omdat ze vorige week een nachtje bij de teckels en mij hebben gelogeerd.

Ondertussen had vrouwtje ook aan de ouders van de Grobbenkuikens geappt dat de Valkjes zouden komen en wat we gingen doen. Die zouden ook naar deze kant van het Ijsselmeer komen.

Met Frank, Lars en Gijs aan boord snel het ruime sop gekozen. Dat was heel makkelijk omdat Lars en Gijs echt superhulpen zijn. Lars kan heel netjes de landdvasten losmaken en Gijs kan ze dan heel voorzichtig naar de kuip brengen. Na een half uurtje varen aan de noordkant van het Enkhuizerzand voor anker gegaan.
Als het aan de jongens had gelegen waren ze al in het water gesprongen voor de boot netjes op haar anker lag. Maar ze hebben keurig gewacht tot Philip zei dat het mocht. Dat was rond 13 uur en tot 19 uur hebben ze ongeveer de hele tijd in het water gesprongen en gezwommen. Het zijn geen valkjes, het zijn waterratjes.

Aan het eind van de middag kwamen ook de Grobbenkuikens erbij. Hebben ze nog een paar urr samen gezwommen en gespeeld. Zonder mij, voor mij was het te druk/te warm en ik mag toch niet in het water. Dus ben ik lekker op vrouwtjes bed gaan liggen slapen. Wel even wakker geworden toen de jongens me een snoepje kwamen brengen en toen Sjoerd en Jelle kwamen knuffelen.
Nadat ze knakkies gegeten hadden hebben Gijs en Lars ons naar de haven teruggevaren. Super goed ging dat, konden ze gewoon helemaal alleen sturen. Ben ik daarna nog met ze meegelopen naar de auto (kon ik meteen even plassen).

Wel een beetje moe na deze avonturen, dus vanavond niet veel gedaan. Philip wel, die is op de sup gesprongen om te laten zien dat ze zo sneller bij de ijsjes bent dan lopend. Kreeg hij van Janneke en Wilco ijsjes voor hem en vrouwtje mee, mocht ik daarna zijn bakje uitlikken. Verder beetje gehangen, klein rondje gelopen en straks lekker slapen. Benieuwd wat we morgen gaan beleven.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten