vrijdag 14 augustus 2020

14-8 Lekker daggie

Ik hoop dat jullie wel hebben geslapen afgelopen nacht. Hier aan boord was er voldoende actie. Eerst ging Philip zijn parapluutje redden. Dat hangt boven het raam tegen de regen, maar het waaide dus te hard. Dat vond ik een mooi moment om mijn brokjes op te eten. Ben ik daarna bij vrouwtje gaan liggen. Was er ruim een uur later weer actie. Werden de horren weggehaald, de luiken dichtgedaan en zelfs de deurtjes erin gezet. Dat beloofde wat. En inderdaad, dat kwam er ook. Alsof ze met de tuinslang de boot aan het schoonmaken waren. Vanochtend bleek er 5 cm water in de puts te zitten, die gisteravond nog leeg was. Blij dat ik binnen was, kon ik de bliksem zien maar voelde ik de regen niet.

Na zo'n nachtje wat later opgestaan. Pas om 9 uur met Philip nog een rondje door het bos gelopen. Was wel nat hoor.

De tocht ging naar zout en de bestemming was nog niet helemaal duidelijk. Texel of Den Helder, dat was de vraag. De website van de waddenhavens vertelde ons dat de haven van Oudeschild zeer beperkt plek had. Maar de sluis richting het IJsselmeer lag heel vol, dus dat bracht ons al aan het twijfelen.

Hadden we gelukkig meer tijd om na te denken. Want terwijl wij al een tijdje in de sluis lagen, ging opeens de deur achter ons in plaats van die voor ons open. Moest er nog een werkboot mee. Het was er wel warm, dus we waren blij dat het toen die werkboot eenmaal binnen lag snel ging.

Aan de zoute kant van de sluis zagen we weer een heleboel schepen naar zoet gaan. En we kwamen er ook nog eens een heel stel tegen onderweg. Dus zo halverwege was het besluit wel genomen: Texel en als dat dan toch niet kan dan kan Den Helder alsnog.

Maar goed, dat kon dus wel. Liggen we hier en blijven we een dagje.

Vanmiddag zijn we al naar de winkels gelopen. Ik ben braaf helemaal meegegaan en heb niets eens heel erg gesnuffeld of gemutst. Goed he. Was ook nog een ander Kooikerhondje, die heb ik even gedag gezegd. Daarna snel weer met vrouwtje meegelopen. Gingen ze na het boodschappen doen een ijsje eten. Heb ik een hapje lactosevrij aardbeienijs en een stukje van het hoorntje van vrouwtje gehad. Daarna met Philip teruggelopen naar de boot. Mocht ik niet eens op het (voor mijn pootjes te warme) asfalt lopen of snuffelen, maar moest ik in 1 keer op het gras op de stenen doorlopen naar de boot.

Gelukkig is er vanaf de boot voldoende te zien. 

Vanavond ben ik nog een rondje met vrouwtje gaan lopen. Was wel gezellig. Niet dat ik iets nuttigs heb gedaan, maar samen op stap is altijd leuk. Nu lig ik gewoon weer lekker op de bank te wachten tot de mensen gaan slapen.

Meike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten