zaterdag 27 augustus 2011

Wat neem je mee op reis?

Wie mij een beetje kent, weet dat eten (en dan vooral menseneten in mijn buurt) heel belangrijk is voor me. Vandaar vandaag een lijst van dingen die je mee moet nemen op (zeil)vakantie.

1 pak 500 gr Douwe Egberts koffie per week + 1 extra *
1 grote pot Calve pindakaas per week + 1 extra *
1 pak Bolletje beschuit per week + 1 extra * **
Bier naar smaak van de zeilers *
Pickwick thee *
pp 1 Cup a soup doosje per week in niet kruidige smaken (champignon, chinese tomaat, rundvlees, groente) *
3 pak gewone toastjes / crackertjes (om iets te eten als je maag niets als wil)
3 pak Sultana's (voor de langzame suikers)
3 pak repen (mars, snickers, twix, voor de snelle suikers)
10 ltr Dubbeldrank in een milde smaak (niet zuur!)
10 ltr water in pakken
4 x 1,5 ltr Coca Cola *
4 x 1,5 ltr Sinas
3 houdbare maaltijden (bijv macaroni + zakje saus + blik vlees + houdbaar dessert)

* Aan boord is goed eten belangrijk, dus liever kwaliteit dan kwantiteit.
** Van de beschuit moet je iets meer meenemen als meer mensen beschuit eten, ik lust het niet.

Je echte eten kan je in elke buitenlandse stad ook kopen. Verbazingwekkend misschien voor sommigen, maar ook in het buitenland hebben ze kaas, melk, brood, vlees, groente en iets dat op aardappels lijkt. Je neemt dus alleen voor de eerste dagen vers mee en zorgt verder steeds dat je voor 2-3 dagen vers in huis hebt.
Voor de eerste dagen:
- 3 maaltijden
- Verse melk
- Broodbeleg

Het eten voor de hond mag je van mij gerust vergeten. Heb ik een goede reden om menseneten in mijn bakje te krijgen.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten