zaterdag 6 augustus 2011

Reddingsvest: ook voor honden

Vanochtend moest ik natuurlijk eerst nog even over het Borkumse gras rennen, maar daarna kon ik gewoon met het vrouwtje terug naar bed. Om wakker te worden van een sympathieke meneer die aan Philip vertelde dat zijn boot niet door de sluiproute kon. Bleken we in de buurt van Schier te zijn, waarvan we de vuurtoren de hele 1,5 uur durende omvaarroute gezien hebben.

In de sluis van Lauwersoog zag ik op de boot achter ons een heel klein hondje dat steeds zijn reddingvest aan moest. Ik zat gewoon alleen in mijn tuigje. Was wel blij dat mijn hondenvriend een vest aan had, want hun boot maakte een gekke plons toen zijn baasje het touw doorsneed dat zijn vrouwtje bij een dalende sluis had vastgemaakt. Weer een hond gered.

De rest van de middag scheen de zon en heb ik de mensen aan dek vermaakt. Natuurlijk bij het eten geprobeerd wat te bietsen en op tijd naar binnen als het gaat regenen. Net ook even rondgelopen hier in Dronrijp en op tijd binnen, want nu regent het heel hard. Denk dat ik maar weer ga slapen.

Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten