maandag 25 mei 2015

Terschelling - thuis in Vinkeveen

Ik lig in de keuken bij Bart, die heeft vloerverwarming dus dat is wel lekker. Kan ik rustig vertellen over de reis van Terschelling helemaal hier naar Vinkeveen.
Na een ontbijt met heel veel scoutingvriendjes (en dus heel veel hapjes menseneten), een laatste rondje gelopen en de fietsen teruggebracht. Ik wilde nog even rustig gaan liggen, maar dat lukte niet zo goed want Dennis, Marcus en Tijmen hadden niet opgeruimd. Alhoewel... op hun tassen met kleren ligt het wel lekker hoor.
 
De wind was heel lief voor ons, want die kwam uit het Noorden. En dus konden ze lekker zeilen. Het was zelfs zo'n mooi weer dat ik buiten mocht zijn tijdens het varen. Dat moest ook wel een beetje want allebei de hondenkooien lagen vol met jongens. Raar hoor, mensen... zeuren als ik als hond menseneten wil maar wel slapen in een hondenkooi.
 
 
 
Bij de sluis kwamen de grote boot van Evert-Jan weer tegen. Konden we mooi naast liggen om te wachten en daarna gingen we wachten aan een dukdalf  en nog meer wachten aan een dukdalf  en toen snel gas geven en in de sluis gaan. Pfff, wat duurde dat allemaal lang. Mocht niet buiten zijn, want dan zou ik in de weg liggen/lopen/zitten dus ik moest wel binnen op schoot bij een van de jongens. Zo vervelend.
 
Weer in de haven van Makkum hebben we opgeruimd, foto's gemaakt en opeens waren de papa en mama van Tijmen er om ons naar huis te brengen. Gingen ze bij Hoofddorp van de snelweg af naar de Mac, bleek dat alleen maar te zijn om vrouwtje en mij af te zetten want Bart wachtte daar op ons.
 
Nu zijn vrouwtje en Bart buiten de deur eten en moet ik het met een kussen en een bakje hondeneten doen. Het leven is niet eerlijk! Ik wil mijn scoutingvriendjes terug.
 



Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten