zaterdag 23 mei 2015

Lekker geslapen aan boord

We lagen vandaag in Makkum. Ik had gisteren al gehoord dat we vandaag naar Terschelling gaan. Dat is heel ver weg. Toen we eenmaal weggingen moesten we eerst door de afsluitdijk. Gelukkig begrijpt het vrouwtje wel hoe je moet varen, want de andere boten begrepen het niet. Kreeg zo’n grote boot van de sluiswachter te horen dat ze het verkeerd deden. Of hij voor de eerste keer aan het varen was vroeg die meneer. Heel hard, want mijn oren deden er een beetje pijn van.

Toen we eenmaal door de afsluitdijk waren moesten we eerst nog een stukje moteren. Dat vind ik heel fijn, want dan ligt de boot niet schuin en kan ik gewoon rondlopen. Toen we de Boontjes over waren konden we gaan zeilen, maar ja toen ging de boot schuin en dat ligt niet lekker kan ik je vertellen. Gelukkig was Dennis heel moe dus die kwam al snel binnen liggen. En toen mocht ik lekker warm gaan liggen bij Dennis in zijn slaapzak. Maar ja, Dennis die stinkt dus daar was ik al heel gauw weg. Heb nog even geprobeerd op de tassen te liggen of op het hoofd van Dennis. 
Gelukkig kwamen de anderen net binnen kon ik lekker daar mee op de bank.

Maar ja de weg daar naartoe was wel moeilijk, want Philip ging net overstag dus toen slingerde ik de hele boot door. Lekker bij de jongens gezeten, die kriebelen lekker op mijn koppie en zorgen dat ik niet van de bank glij en uiteindelijk kwamen we in Terschelling. Toen werd ik uitgelaten door Kees en Niels. Weer terug bij de boot kreeg ik eten van Jasper.  Toen gingen de jongens met het vrouwtje pannenkoeken eten en ik heb nog geen eens een stukje gekregen. Dat vond ik echt jammer niet eens van mijn goede vriend Philip (mocht natuurlijk wel zijn vanillevla bakjes uitlikken, maar dat is geen spekpannenkoek).

Na het eten gingen de jongens boodschappen doen, en toen de jongens terugkwamen gingen ik, vrouwtje en Philip op bezoek bij een vriend van Philip. En die had een hele grote boot met een andere hond zijn naam is Bas, maar hij was heel groot. Na die lange wandeling op die steiger af en weer terug op de overstag gingen een aantal jongens stappen in West-Terschelling en gingen Kees en Niels mij helpen mijn blog te schrijven.





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten