zondag 1 april 2012

1 april!

Echt, ik heb het geprobeerd vanochtend. Ik heb mijn best gedaan een grap uit te halen met het vrouwtje. Maar het is niet gelukt. Jammer want het is immers dé dag voor een 1 aprilgrap: een goedaardige grap waarbij mensen elkaar op 1 april voor de gek willen houden. Zelfs een internationaal gebeuren. In Frankrijk spreekt men van poisson d'avril. In Engelstalige landen wordt het April Fool's Day genoemd, en de Russen hebben het over День Дурака (Djen Doeraka, dag van de dommerik). In sommige Vlaamse streken spreekt men over verzenderke(n)sdag, de dag waarop je iedereen tracht ergens heen te zenden om ze beet te nemen.

Hier in huis lukt dat dus niet zo goed. Wellicht dat het komt door de slingers die er hangen. Vandaag is namelijk ook de verjaardag van het vrouwtje. En dat heeft als voordeel dat er vandaag allemaal mensen op bezoek komen. Die komen natuurlijk om koffie of thee te drinken en taart te eten, ze noemen het een feestje. Maar… die geven mij ook allemaal een beetje aandacht. Dus hoewel mijn eigen verjaardag begin januari is, vier ik hem vandaag gewoon nog een keer.

Misschien wil Noor wel mijn bal heel vaak weggooien of wil Tijn met me knuffelen of gaat Isis me aaien. Het maakt me niet uit, als ik maar aandacht krijg.

Nu nog even snel een slaapje doen, dan ben ik straks goed uitgerust om alle aandacht aan te kunnen.







Catootje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten