zondag 25 maart 2012

Tuin

Vanochtend heb ik het vrouwtje geholpen in de tuin. Dat was echt nodig, want door al dat studeren van haar was er wel wat achterstand in het onderhoud. Ik had al geprobeerd haar eerder een seintje te geven; een klein gat gegraven waar volgens mij nog wel een plantje kon; alvast een hazelnoot gepoot op de plek waarvan ik denk dat een nieuwe struik er leuk zal staan en natuurlijk wat onkruid weggehaald met mijn pootjes. Al die subtiele hints hadden vandaag dan eindelijk tot gevolg dat ze zelf ook iets ging doen. Het kan immers niet alleen van mij afhangen.

Natuurlijk had ik haar graag willen helpen. Toen we in de voortuin aan de slag gingen kwamen echter de buurmeisjes langs. Die kan ik niet teleurstellen en met pijn in mijn hondehartje heb ik het vrouwtje laten werken terwijl ik alle aandacht van drie leuke meisjes kreeg. Iemand moet ook de sociale contacten onderhouden en alweer was ik het die het echte werk deed. Zonder mij zou het toch allemaal minder goed lopen hier in huis.

Je snapt dat ik vanmiddag dus ook maar ben meegegaan naar het tuincentrum. Stel je voor dat ze iets niet weet, dan moet ik toch kunnen antwoorden. Als extra hulp heb ik zelfs Noor meegenomen.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Tijd voor mij om eindelijk van de zon te genieten.






Catootje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten