vrijdag 3 februari 2012

Winter Overlevings Tocht

Afgelopen weekend mocht ik eindelijk weer eens mee naar scouting. Nu is het ook niet zo leuk als ze met de boten bezig zijn, want dan heeft niemand tijd voor me. Maar dit weekend gingen ze op WOT en dat is in de bossen en dus de ideale plek voor mij.

Het begon al goed, nog voor de jongens weggingen had ik al de volle aandacht van twee zusjes die met me aan het rondrennen waren. Daarna in de auto op schoot bij Tijmen, zeker te zien al quality time. Bij een parkeerplaats in Loenen moesten de jongens starten aan hun tocht. OMdat ze niet allemaal tegelijk weggingen, had ik mooi gelegenheid om een uur tussen bomen te scharrelen. Bontekoe wil ik nog even bedanken voor het verkeerd rijden, want dat gaf een half uurtje extra.

Toen alle jongens gestart waren was het tijd voor wat autoritjes. Met twee pootjes tegen het raam kan ik lekker naar buiten kijken, wat ik dan ook deed. Veel bomen, leuke dorpjes en gelukkig na niet al te lange tijd weer bos om te rennen. Aan het eind van de middag mocht ik ook nog speurhond zijn en heb ik de welpen gevonden.

's Avonds zaten ze in een gebouw in Eerbeek. Met heel veel bos eromheen. Leuk hoor, dat binnen zijn. Ik heb de eerste de beste gelegenheid gepakt om naar buiten te glippen en ben gewoon rond het gebouw gaan scharrelen. Ja, het vrouwtje riep me wel, maar daar hoef je toch niet meteen op te reageren?

Geslapen bij het vrouwtje, ontbeten met stukjes gebakken ei door mijn brokjes en toen... nog meer bos! We gingen naar de Posbank. De jongens deden levend stratego en ik kon er lekker doorheen rennen. Het bot dat de jongens zochten was van piepschuim, dus niets voor mij. Geef mij maar de takken die ze voor me weggooide.

Op de terugweg weer bij Tijmen, een moment van rust in een warme auto. Thuis ben ik lekker op de bank gaan liggen, ik was kapot :)

Wat mij betreft volgend jaar weer een WOT.



Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten