zaterdag 30 juli 2016

0730 al weken weg

Vanochtend vroeg opgestaan om met het convooi mee de Staande Mast Route te kunnen nemen. Wij dus iets voor 8 uur helemaal klaar, kwam er niemand. Zijn we dus zelf maar op pad gegaan en hebben we onszelf tot Het Convooi gebombardeerd. Omdat het rustig weer was mocht ik buiten op de bank blijven liggen. En omdat het niet regende wilde ik dat ook wel. Zeker toen vrouwtje haar fleecetrui als kussen voor me had neergelegd. Kon ik het allemaal goed in de gaten houden. Zo kregen we later nog gezelschap van een plastic motorboot en nog een en aan zeilboot enzo.

Vlak voor Alphen liep de Leonora ons op. Die hebben we even netjes voor laten gaan. Was wel makkelijk, want met een grote boot in het convooi gaat alles net iets soepeler. Jammer dat in Waddinxveen de hefbrug precies genoeg open ging om Leonora door te laten en wij daarna moesten wachten tot de bus langs was geweest. Mocht de pret niet drukken hoor, spoorbrug bij Gouda keurig op tijd gehaald.

Na Gouda het gas erop om op tijd bij de volgende brug aan te komen. Vlak voor die brug begon de boot te piepen, maar vrouwtje zei dat ze niet moest zeuren, nam een klein beetje gas terug en na wat gesputter ging ze Overstag en deed gewoon netjes wat er gevraagd werd. Dat was: ons stroom mee naar Papendrecht brengen. Daar moet RWS trouwens echt iets aan de lampen van de brug doen. Want de groene die is vanaf noord komend gewoon niet te zien. We zijn maar door gaan varen omdat het rode licht uit was.

Snel door naar Dordt, waar we bij de spoorbrug nog een spannend moment hadden. Kwam er opeens een heel groot schip met containers van de andere kant doorheen. Was blij dat ik niet aan het roer stond. Met kalm en vastberaden stuurwerk zijn we die boot stuurboord op stuurboord gepasseerd en konden we daarna onze weg weer veilig vervolgen.

Omdat we toch snel naar zout water willen en ik vanavond wel graag wilde rennen, zijn ze naar Strijensas gevaren. Daar heb ik net naar de lichtopstand gelopen en ga ik zo weer verder met slapen. Want zo'n dagje buiten, daar wordt je dus wel heel moe van. Heb het gevoel al weken weg te zijn (en da's wel lekker).

Idee voor de komende weken is: opstaan als je uitgeslapen bent en dan daar gaan waar wind en tij je brengen. Zolang ze daar gras hebben vind ik het een goed plan!

Truste!


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten