zondag 15 mei 2011

Slapen is denken

Het was me het weekje wel. Wat was er veel om je druk over te maken, tenminste voor jullie mensen.

Natuurlijk het songfestival. Zouden de 3J's het redden? Hoe hoog zouden ze komen? Wie gaf ze wel of geen kansen? Natuurlijk hebben er ook in mijn omgeving mensen gekeken, ik werd er niet warm of koud van. Wij honden doen geen wedstrijd wie het best kan blaffen op TV, dat doen we gewoon als jullie willen slapen. Mij verbaasd het dan ook niets dat mooie liedjes niet winnen. Als het er om gaat wie het hardst blaft, dan hoeft het niet zuiver te zijn. Vraag maar aan het hond van een paar huizen verderop, die blaf ik weg op een toon die eigenlijk net te hoog is, maar wel lekker duidelijk.

Dan is er nog voetbal. Ook zoiets. Ik snap achter een bal aan rennen beter dan de gemiddelde vrouw. Maar al dagen staan de kranten vol en hoor ik op televisie over de voetballers van Ajax en Twente. Leuk, spannend en ook nu begrijp ik dat mensen anders zijn. In plaats van zelf achter een bal aan rennen (wat ik het liefste doe), kijken jullie naar andere mensen die achter een bal aan rennen. Met duizenden tegelijk. Van de mannen die rennen, de voetballers, begrijp ik het, ik wil ook wel dat mensen mij aandacht geven als ik achter een bal aan ren.

Zelf heb ik me vooral druk gemaakt over waar ik mijn tennisbal zou begraven in de tuin of ik wel ook een stukje taart krijg op een verjaardag en hoe je voorkomt dat je steeds alleen thuis bent. Alles vanaf mijn plek op een van de kussens van de bank, want zonder goed plan kom je nergens en dat kan je ook al slapend bedenken.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten