zaterdag 5 februari 2011

Vrouwelijke baas wekt meer vertrouwen

Ik weet het al jaren, vertrouw haar blind, ga met haar mee de wereldzeeën over en nu is het eindelijk bevestigd in een onderzoek: Vrouwelijke baasjes genieten meer vertrouwen dan mannetjes. Nou ja, in het Index of Leadership Trust onderzoek hebben vooral mannelijke medewerkers steeds meer vertrouwen in een vrouw als baas.

Vrouwen zijn goed in hun werk, principieel en eerlijk. Maar het echte toppertje is dat de vrouwelijke manager zo goed weet waarmee medewerkers te maken hebben in hun dagelijkse leven.

En dat alles kan ik alleen maar beamen. Ze neemt me mee als ze weer een avond weg moet, omdat ik anders zo alleen thuis zit. Ze snapt dat ik ook lekkerder eten dan droge brokjes wil als zij gourmet en geeft me Cesar. Ze laat me op schoot als het koud is en haalt elke keer mijn bal weer onder de bank vandaan. Een vrouwtje (zo noemen wij in hondenjargon een vrouwelijk baas bij mensen schijnt het iets kleinerends te zijn) vertroeteld je. Al lijkt het soms alleen maar zo omdat haar stem gewoon liever klinkt.

Als ik mens zou zijn, was ik het iedereen eens die in het Index of Leadership Trust onderzoek heeft gezegd dat vrouwtjes betere bazen zijn.

En ik kan het weten, ik heb een vrouw als baas.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten