zaterdag 3 juni 2017

Dennenappels

Ik zal het maar meteen toegeven, ik ben helemaal in vakantiegevoel. Wakker worden in de slaapzak van vrouwtje, bakje vla uitlikken na het avondeten en lekker rennen voor het slapengaan. Veel aandacht en op mijn springen op de bank wordt ook nog gereageerd.

Vanochtend regende het. Kwam op zich goed uit want vrouwtje moest nog dingen doen voor een sollicitatie. Zijn we eerst in de regen naar buiten geweest, ben ik daarna nog even onder het kapje gebleven zodat zij rustig kon werken. Niet te lang hoor, want opeens zag ik Philip naar de dekwasinstallatie gaan. Nou, de bank binnen ligt echt veel beter dan de bank buiten als je dan droog wilt blijven.

Na het werken en de lunch zouden ze naar het dorp. Komt er net een boot aan. Vrouwtje bleef netjes wachten om een landvast aan te pakken, maar toen Philip buiten kwam nam hij het over. De buurvrouw maakte daar een opmerking over, waarop ik vrouwtje hoorde zeggen "hij wou zo graag een boot". Moest ik stiekem wel om lachen, buurvrouw keek erg verschrikt hoorde ik later.

Terug uit het dorp gingen ze zeewierthee drinken. Hadden ze in het dorp gekocht. Schijnt heel gezond te zijn. Ze hadden ook een inklapmandje dat ze morgen achterop vrouwtjes fiets gaan maken zodat ik mee kan fietsen (weet nog niet of ik dat een goed idee vindt) en een 2-kopjes-koffiezetapparaat. Net zoeen als er al is aan boord, kan in Delft ook net zulke lekkere koffie worden gedronken.

Daarna ging Philip een buurman verderop de mast in hijsen en gingen vrouwtje en ik lekker buiten een boekje lezen. Het was allemaal weer geen straf hier op Vlie.

Na het eten door het dennenbos gelopen. Gingen ze steeds dennenappels voor me weggooien. Ik zie het allemaal niet meer zo goed, maar gelukkig houden ze daar rekening mee. En die dennenappels, die stuiteren dan heel leuk over de grond. Mocht er wel een meenemen van vrouwtje, heb ik niet gedaan. Goede smoes om morgen weer naar het bos te gaan.

Aan het einde van mijn rondje nog even gekeken bij de grote boten. Daar liggen er heel veel, wel 24. Ben blij dat wij daar niet liggen, zou een beetje voelen als Helgoland en dan moet ik wel heel lang handtas zijn ;-)

Morgen gaan we fietsen, ben benieuwd.

Pootje van Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten