zondag 29 juli 2012

Oosterschelde windkracht 4

Soms zijn er van die dagen dat een hondje heel gelukkig is. Vandaag was zo'n dag.

Na een klein beetje uitslapen en een rondje met het vrouwtje door Strijensas vertrokken we richting Vlissingen. En om meteen de clou van het verhaal weg te geven: daar liggen we nu in de haven. Onderweg zijn we door heel veel sluizen en bruggen gegaan. Elke keer moest ik daar mijn harnasje aan en aan mijn lifeline vast. Vorig jaar had ik dan steeds een schoot om op te zitten in het hoekje onder de buiskap. Die schoot heb ik vandaag wel gemist.

Op de Oosterschelde hebben we zowaar ook nog een stukje gezeild. Ik mocht toen binnen op mijn eigen kussen liggen. De rest van tijd ben ik ook buiten geweest. In het zonnetje, met mensen in bikini of korte broek en zonnebril. Volgens mij gaat het wel goed hier aan boord.

In de sluis het Veerse meer op was gelukkig een van de broers van Philip er. Ben ik mooi nog even naar boven getakeld en kon ik een stukje lopen. De mensen moesten aan boord blijven, die hebben geen reddingvest waar ze aan naar boven gehesen kunnen worden.

Nu ga ik nog even mijn brokjes eten en dan lekker slapen.







Catootje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten