zaterdag 28 juli 2012

Hiep hiep voor Daan

Het was wel een beetje vroeg vandaag. Ik moest al voor 7.45 uur met het vrouwtje hebben gelopen, want om ongeveer 8 uur sloten we aan bij het konvooi van  staande mast. Een konvooi van wel 1 schip. Over Braasem en Oude rijn kwam het vrouwtje wel bekend voor. Toen sloegen we af richting Gouda, dat was voor ons allemaal nieuw. Ik heb een groot deel van de tijd met mijn pootjes op de rand gestaan om het allemaal goed te zien.
In Gouda moesten we wachten tot de spoorbrug openging. Zij aten boterhammetjes, ik moest aan boord blijven. Het werd wel steeds gezelliger aan boord, want er kwam een slinger voor Daan (die is vandaag jarig). En... er werd ook een cadeautje voor Daan gemaakt, een echte ouderwetse sokpop.

De rest van de weg ging fijn, het zonnetje scheen en ik zat buiten om me heen te kijken. Bij Alblasserdam moesten we heel lang wachten, want als je normale snelheid vaart haal je het net niet vanaf de brug ervoor. Nu hadden de mensen tijd om te eten. Ik kreeg ook een beetje yoghurt.

Helaas regende het toen we uiteindelijk wel door de brug konden. Niet dat dat voor mij een probleem is, ik ben gewoon binnen op de bank gaan liggen. Toen we door Dordrecht waren was het weer droog en heb ik mezelf weer naar buiten laten brengen.

Nu liggen we in Strijensas. Daan heeft zijn cadeautje al gehad, we hebben appeltaart gegeten voor zijn verjaardag en iedereen zit nu bij te komen. Zij gaan zo douchen, ik blijf lekker op de bank liggen.







Catootje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten