zondag 16 januari 2011

Thuiswerken

Als ik eerlijk ben heb ik het niet zo op thuiswerken. Je zou denken dat dat voor mij een extra wandeling tussen de middag zou betekenen, maar nee hoor. Het maakt dat ik de bank, die anders de hele dag van mij is, moet delen als er stukken gelezen worden. Het zorgt voor onrust. Elke keer dat zij opstaat om koffie of thee te pakken denk ik dat we wat leuks gaan doen. Spring van de bank, ren naar de deur ... om meteen teleurgesteld te worden. Geen jas, geen riem, maar gewoon terug naar de tafel om achter de compu verder te gaan.

Ze zeggen dat thuiswerken voordelen heeft. Er wordt meer gedaan, worden meer uren gemaakt en werk en prive gaan zo door elkaar lopen dat mensen bijna de hele dag aan hun werk bezig zijn. Allemaal leuk voor werkgevers, maar wat heb IK daar aan?

Ik wil een gewone werkdag. Met een wandeling om 7.30 en weer een om 17.30. Met rust om in huis te doen wat ik wil als ze weg is. Lekker van de ene bank naar de andere, in de stoel liggen wat anders nooit mag en eten het mij uitkomt.

Gelukkig blijkt steeds meer dat vaste ritmes niet alleen voor honden, maar ook voor mensen goed zijn. Zou het werken 2020 dan gewoon weer een werkweek van 40 uur buiten de deur zijn?

Ik hoop het.


Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten