maandag 16 november 2015

Ziek

Afgelopen week was ik ziek. En niet een beetje ziek, nee het leek wel een mannengriep. Ik was echt ziek. Gelukkig kreeg ik rustig de tijd om uit te zieken en nu voel ik me wel weer een beetje beter.

Hoe de mensen om me heen wisten dat ik ziek was?
Als een aantal keer goed overgeven op tapijt en tegels niet genoeg was, was het niet meer blaffen naar een deur die opengaat, het niet meer bedelen als ze iets te eten maken of het niet in de tuin willen rennen vast een goed signaal. Want ze snapte me wel en lieten me lekker uitzieken.

Dat heb ik in de keuken gedaan, dat uitzieken. Ver van het nieuws op TV en internet. Ben wel blij dat ik dat gemist heb, al ving ik natuurlijk wel een en ander op.

Terwijl de wereld in brand staat, maken we in Nederland ruzie over Zwarte Piet. Zijn jullie mensen echt zo dom. Al die mensen in de discussie zijn toch ouder dan 10 jaar? Hebben hun ouders ze vroeger niet opgenomen in het grote geheim van Sinterklaas?

Terwijl de wereld in brand staat, vallen we over een asielzoeker die zegt: dan ga ik wel terug. Ja, laten we een erehaag naar de uitgang maken. Hoe dom kan je zijn? Geeft eindelijk iemand ons een kijkje in de keuken van hoe men aan de andere kant van de Middellandse Zee ons ziet, gaan we niet lachen of ons schamen om het rare beeld dat er is. Gaan we niet heel hard nadenken over hoe we dat beeld kunnen veranderen. Maar lachen we iemand uit. Hoe volwassen zijn jullie dan?

Is het echt heel raar dat mensen denken dat een land waarin honden, katten en andere dieren rechten hebben, waarin er een speciale politie is om dieren te beschermen en waarin dieren zelfs een eigen partij hebben die politiek voor ze opkomt ... Is het echt heel raar dat mensen denken dat het daar wel heel goed zal zijn voor alle mensen?

Ik denk van niet, maar ja .. ik ben bevooroordeeld. Ik ben een dier :-)




Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten