dinsdag 13 oktober 2015

Wegenwacht

Soms ben je al hondje blij dat je gewoon lekker op je kussen kan gaan liggen, dat je eten als vanzelf in je bakje verschijnt en dat er altijd wel iemand is die je uit wil laten. Afgelopen week was zo'n week.

Zaterdag 3 oktober was het vrouwtje heel laat thuis. Niet omdat ze Leidens Ontzet was gaan vieren, maar omdat haar auto op de afrit van de A4 naar de N14 was afgeslagen. Dus moest ze eerst wachten op een bergingsbedrijf om de auto naar een veilige plek te brengen, toen moest ze wachten op de meneer van de Wegenwacht die ging kijken wat er mis was en uiteindelijk kwam ze thuis. Was de Bottelier heel lief achter haar aangereden om zeker te weten dat ze veilig thuis kwam. 

Maandag was ze de halve dag op pad. Auto naar garage, terug naar huis fietsen, wachten op diagnose, akkoord geven voor nieuwe bougie en bougiekabels en daarna weer naar garage fietsen en auto mee naar huis nemen. Toen deed 'ie het dus weer.

Dinsdag is ze met de auto naar scouting op en neer gegaan en heb ik haar niet over bijzondere dingen gehoord. Woensdag zouden we samen naar Bart gaan, ging zij daarna met hem naar een bijeenkomst en kon ik lekker in de tuin ravotten donderdag. Vond ik een geweldig plan.

Helaas ging het een beetje anders. Ik las lekker op de achterbank toen we opeens aan de kant gingen. Bleek dat de temperatuur heel hoog was, dat er allemaal rook uit de auto kwam en dat er een lampje aan het knipperen was. Geen goed bericht dus. Moest ik vlak bij Oudewater mee naar buiten en netjes achter de vangrail blijven. Mocht niet eens loslopen daar, terwijl er allemaal gras was, Ben maar netjes gaan liggen wachten.

Gelukkig kwam er snel een Wegenwacht-meneer met een heel grote auto. Mocht ik zomaar voorin liggen, dat mag ik bij vrouwtje nooit. heeft hij de auto van vrouwtje helemaal terug naar Nootdorp gebracht. Daar heeft ze een leenauto gekregen, zodat we wel naar huis konden. Is zij naar de bijeenkomst gegaan, heeft Bart haar geholpen de leenauto weer naar de garage te brengen en kwam hij dus even bij ons langs in plaats van wij bij hem. Tja, daar schiet ik dus niets mee op. Thuis is de tuin heel klein.

Uiteindelijk bleek donderdag dat de koppakking kapot was. Met nog wat ander onderhoud zou dat allemaal heel veel geld gaan kosten. Dus heeft ze nu een huurauto en is ze op zoek naar een andere auto. Ik heb niet zoveel eisen hoor, als we maar niet weer langs de snelweg hoeven te staan.




Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten