dinsdag 15 mei 2012

Moe derdag

Sorry beste volgers dat ik dit bericht pas op dinsdagavond met jullie deel. Als je klaar bent met lezen zal je begrijpen dat ik na het weekend zo moe was dat ik eerst een paar dagen op de bank moest slapen.

Mijn weekend begon donderdagavond. De moeder van vrouwtje was jarig en dat moest gevierd worden. Natuurlijk mocht ik mee. Helaas is het me niet gelukt iemand een stukje taart afhandig te maken. Wel heb ik aandacht genoeg gehad. En toen Isis me mijn eigen brokjes ging voeren waren ze opeens veel lekkerder dan toen ze nog in het bakje zaten.

Vrijdag was ik heel vroeg alweer in Voorschoten. Vrouwtje ging namelijk helemaal naar Assen en ik mocht niet mee. Was later wel een beetje jaloers toen ik hoorde dat er wel twee andere honden waren daar. Okay, dat waren reddingshonden. Maar ik ben toch ook heel lief? Niet dat ik echt te klagen heb. Een dag bij de ouders van vrouwtje is een dag met aandacht voor mij alleen. Ben dan ook heel lief geweest, want misschien mag ik dan nog wel een keer zonder vrouwtje daar langskomen. ’s Avonds hebben ze me naar mijn eigen huis gebracht, zodat ik op mijn eigen bank kon slapen.

Zaterdag had ik het huis voor me alleen. Ben druk met mijn tennisbal in de weer geweest, een rondje gaan lopen met de De Vreezes en heb me verder kostelijk vermaakt met een golfbal. Het vrouwtje kwam pas laat thuis en voelde zich toen zo schuldig dat ik een stukje kaas kreeg. Kijk, zij snapt wat een hond nodig heeft.

Zondag had ik het druk met moeders bezoeken en varen. Eerst zag ik mijn grote vriend Philip weer. Als ik een staart had, zou ik heel hard gekwispeld hebben. Bij de moeder van Philip mocht ik zijn bordje waar taart op gezeten had aflikken. En daarna kwam ook nog zijn broer en gezin en kreeg ik heel veel aandacht. Of dat nog niet genoeg was gingen we daarna Daan ophalen. Samen hebben we de Overstag van Aalsmeer naar de Kaag gevaren. De boot is nu helemaal Catootjeproof, zodat ik lekker vrij rond kon lopen. Zo’n zonnetje op je koppie terwijl je tegen Philips benen aanligt is toch wel heel fijn.

Tot slot van de Moederdag nog langs de moeder van vrouwtje. Weer thuis ben ik de bank gesprongen, waar ik net pas weer vanaf ben gekomen (nou ja, op een rondje met vrouwtje na). Komend weekend wordt weer zo druk. Moet ik allemaal zeeverkenners aanmoedigen die de Kaagcup gaan varen. Ga zo snel maar wat uitrusten.






Catootje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten