donderdag 24 mei 2012

Mascotte

Vorig weekend was ik mascotte. Nee, ik heb geen touwtje om mijn nek gekregen om aan een achteruitkijkspiegel te hangen. Ik mocht gewoon zelf rondlopen op de John F. en zo de zeeverkenners van steun voorzien. En, als zeg ik het zelf, dat is me heel goed gelukt.

Vrijdag mocht ik eerst helpen sturen en daarna keken vrouwtje en ik samen naar de start van de Kaagcup zeilwedstrijden. We hadden echt heel even de boot voor ons alleen, als blijf ik het flauw vinden dat ik niet met de Kabelgast mee mocht. Ik had mijn reddingvest toch mee? Wel was het heel fijn dat er al snel weer jongens kwamen. Heb ik mooi even aan boord gezeten bij de 291. Van Gillian had ik ook de wedstrijd wel mee mogen doen, maar dat was toch niet helemaal de bedoeling.

’s Middags hadden we nog spectakel. Waren er zomaar drie boten bewust aan lagerwal gaan liggen, maar kwamen ze niet meer weg. Gelukkig hadden wij Geer die met de 964 een echte KNRM-aktie heeft uitgevoerd. Ik heb dat eens goed bekeken en die jongen kan dat wel. Als snel werd het weer rustig, heel even want toen waren de wedstrijden al weer afgelopen.

Vrijdagavond heb ik eerst fijn bij het vrouwtje gelegen. Die was aan haar scriptie aan het werken. Daarna ben ik een heel eind met Boris gaan lopen. Boris en ik hebben een goed gesprek gehad en daarom mocht ik een beetje verder dan anders. Natuurlijk heb ik ook Philip, de buurman van de Halve Maen en alle andere mensen die ik ken gedag gezegd. Philip had een heel mooie electrische rolstoel. Ik vond hem wel een beetje groot en hij leek wel heel erg op een grasmaaier, mocht de pret niet drukken.

Zaterdag was een feestdag. Ik zat namelijk wel op dezelfde boot, maar die heette opeens De Zonnebloem. Bleek dat Philip de hele dag met ons mee ging. Dat was boffen, want hij nam ook een van zijn lekkere kussens mee en daar kan ik heel goed op liggen. Trouwens, bij Philip op schoot is het ook niet vervelend en omdat hij toch niet veel mocht lopen kon ik dus heel lang liggen.

En nu ben ik al de hele week aan het uitrusten. Okay, ik heb maandag nog geholpen om Philip op te halen uit Aalsmeer. Maar verder slaap ik veel. Zodat ik goed uitgerust ben voor mijn avonturen van komend weekend.






Catootje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten