donderdag 2 juni 2016

Gat in de markt

Ik denk dat ik het gat in de markt heb ontdekt. Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik de marketing aan moet pakken, dus dat ga ik nu tegen jullie, mijn lieve volgers, aanhouden.


Het gaat om een cursus lezen voor grote mensen die geen analfabeet zijn. Mensen die misschien zelfs wel gewoon een heel goede baan hebben. Maar mensen die toch niet kunnen lezen of in ieder geval… die qua begrijpend lezen niet op het goede niveau zitten.


De laatste tijd merk ik dat lezen blijkbaar heel moeilijk is. Tenminste, ik hoor het vrouwtje er regelmatig over klagen. Studenten die niet snappen dat maximaal 12.000 woorden betekent dat 15.000 woorden gebruiken dus teveel en fout is. Bedrijven die weken later reageren als wordt gevraagd dat voor een bepaalde datum offerte uit te brengen. Mensen die bellen om een vraag te stellen waarop het antwoord al twee is keer aan ze is gemaild. Bestuurders die zelf niet lijken te snappen in welke organisatie ze eigenlijk zitten en wat ze daar aan het doen zijn, die hun eigen statuten niet kennen.

Dus ik dacht: als ik nu eens mijn kennis ga overdragen. Dat ik mensen leer om een contract te lezen, dat ik bestuurders een spoedcursus “wie ben jij eigenlijk” ga geven? Daar zou, gezien er ervaringen van vrouwtje, markt voor moeten zijn. Neem ik in het kielzog meteen even de studenten, bedrijven en ouders van deze wereld mee.

Misschien ga ik wel vloggen, dan hoeven ze niet te lezen. Dat je drie dagen nadat de nieuwsbrief is uitgekomen je deze als vlog op youtube zet. Dat je van contracten luisterboeken maakt en dat je dus van het geschreven naar het gesproken woord gaat.


Een minpuntje: ik typ beter dan ik praat, al kan ik dan wel weer heel goed blaffen. 




Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten