Ik denk dat ik het gat in de markt heb ontdekt. Alleen weet ik nog
niet zo goed hoe ik de marketing aan moet pakken, dus dat ga ik nu tegen
jullie, mijn lieve volgers, aanhouden.
Het gaat om een cursus lezen voor grote
mensen die geen analfabeet zijn. Mensen die misschien zelfs wel gewoon een heel
goede baan hebben. Maar mensen die toch niet kunnen lezen of in ieder geval…
die qua begrijpend lezen niet op het goede niveau zitten.
De laatste tijd merk ik dat lezen blijkbaar heel moeilijk is.
Tenminste, ik hoor het vrouwtje er regelmatig over klagen. Studenten die niet
snappen dat maximaal 12.000 woorden betekent dat 15.000 woorden gebruiken dus
teveel en fout is. Bedrijven die weken later reageren als wordt gevraagd dat
voor een bepaalde datum offerte uit te brengen. Mensen die bellen om een vraag
te stellen waarop het antwoord al twee is keer aan ze is gemaild. Bestuurders
die zelf niet lijken te snappen in welke organisatie ze eigenlijk zitten en wat
ze daar aan het doen zijn, die hun eigen statuten niet kennen.
Dus ik dacht: als ik nu eens mijn kennis ga overdragen. Dat ik
mensen leer om een contract te lezen, dat ik bestuurders een spoedcursus “wie
ben jij eigenlijk” ga geven? Daar zou, gezien er ervaringen van vrouwtje, markt
voor moeten zijn. Neem ik in het kielzog meteen even de studenten, bedrijven en
ouders van deze wereld mee.
Misschien ga ik wel vloggen, dan hoeven ze niet te lezen. Dat je
drie dagen nadat de nieuwsbrief is uitgekomen je deze als vlog op youtube zet. Dat
je van contracten luisterboeken maakt en dat je dus van het geschreven naar het
gesproken woord gaat.
Een minpuntje: ik typ beter dan ik praat, al kan ik dan wel weer heel
goed blaffen.

Catootje
Geen opmerkingen:
Een reactie posten