zondag 24 april 2016

Zo ziet een ideale (werk) dag eruit

Op metronieuws kwam het vrouwtje vandaag de beschrijving tegen van een ideale werkdag. Meestal trek ik me daar niets van aan, maar nu wil ik toch graag ook mijn versie geven.

07.00: INSPECTIE RONDJE
Net wakker is het belangrijk je blaas en darmen te legen, zodat er nieuwe brokjes bij kunnen. Meestal zijn ze nog niet wakker en ga ik dus maar voor de voordeur zitten. Dan blaf ik een keer en komt er iemand om de deur open te doen. Hamvraag: zijn ze morgen wel op tijd wakker?

08.00: ETEN
Neem een bordje eten. Geen vers vlees, daar ben ik op deze tijd nog niet aan toe. Wat brokjes, vers water en een gehaktballetje is prima.

09.30: INSPECTIE RONDJE
Altijd belangrijk om de omgeving in de gaten te houden. Gelukkig zorgt een "woef" op de voordeurmat dat die deur open gaat. Na afloop buiten even blaffen en dan kan ik weer naar binnen.

10.00: EEN OCHTENDDUTJE
Van een halfuurtje! Innerlijke rust!

12.00: LUNCH
De baas gaat lunchen en dat moet gevierd worden mét een zelf bij elkaar gebedeld snackje.

14.00: EEN MIDDAGDUTJE
Van een halfuurtje! Krachten opdoen voor de middag. Innerlijke rust!

15.00: INSPECTIE RONDJE
Net wakker is het belangrijk te kijken of alles nog bij het oude is gebleven. Dus volgt ook nu het "woef" ik wil naar buiten ;-)

16.00: HARDLOPEN
Een rondje over door de tuin/buurt volstaat, wees niet bang.

18.00: AVONDETEN
Is-ie weer, de biologische klok. Me so hungry!

23.00: SLAPEN
Ook ik heb immers zeven tot acht uur nachtrust nodig, dus hup: mijn 'mandje' in.

Je ziet het ... het valt niet mee om hond te zijn.




Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten