maandag 22 juni 2015

Woef! VOG is helemaal niet te streng

Okay, ik geef toe dat ik een klein hondje ben. Maar sommige dingen zijn volgens mij ook door grote mensen niet te begrijpen. Vrouwtje en ik waren lekker aan het computeren toe ik opeens 'Verklaring Omtrent Gedrag is te streng' zag staan op NUnl.

Te streng? Te streng?! Zijn ze nu helemaal raar geworden? Volgens mij is de VOG nog niet streng genoeg. Zolang het mensen die niet van kinderen af kunnen blijven lukt om een VOG te krijgen, bijvoorbeeld omdat indertijd de zaak niet is doorgezet door de leeftijd van het slachtoffer, moet de keuring juist veel strenger.

Als voorbeeld halen ze iemand aan die op zijn dertiende werd veroordeeld voor een zedenmisdrijf en elf jaar later geen VOG kreeg toen hij bij de brandweer wilde werken. Heel goed! Fijn te weten dat de brandweerman die in de klas komt vertellen een schoon verleden heeft.

Bij de scoutinggroep waar vrouwtje voorzitter is hebben ze voor iedereen een VOG gevraagd (én gekregen). Ook voor de mensen die ze al heel lang kennen. Want je bent er niet altijd bij, dus die extra zekerheid daar betalen ze graag voor.

Misschien moeten de Kamerleden even met wat slachtoffers spreken van mensen tegen wie nog niemand aangifte had durven doen en die dus door konden blijven gaan. Ik wil ze er wel naar toe blaffen.





Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten