zondag 5 juni 2011

Ik ben een trotse mascotte

En ze doen het nog ook

Al weken hoor ik dat ze willen winnen. Al tijden zijn ze bezig na te denken hoe je het beste uit een lelievlet kan halen. Zeilend wel te verstaan en dat is niet zo makkelijk. Wie ze zijn? Aad en Sjoerd. Twee fanatieke tienerjongens die bedacht hadden dat ze zich samen met Tim en Bart met de Kaagcup wel even zouden kwalificeren voor Landelijk.

Nu waardeer ik optimisme. Mijn drinkbak is halfvol, ik denk altijd dat menseneten ook voor mij is en verwacht altijd iets te scoren. Maar hier had ik wel een beetje een hard hoofd in. Want in een groep van 147 vletten die plaats voor Landelijk winnen…. Ik ben pas vijf en zelfs ik weet dat het altijd dezelfde groepen zijn die bovenaan staan. Maar, klein en lief als ik ben heb ik ze braaf twee dagen aangemoedigd door vanaf een motorboot te kijken naar hun prestaties.

En blijkbaar ben ik een goede mascotte. Want de 1e wedstrijd werden ze 6e en de 2e wedstrijd ook. Zaten ze in ieder geval in veld 1 en daar moet je zijn als je wilt winnen. Het vervelende is alleen dat in dat zelfde veld 1 ook de fanatieke “wij doen niets anders dan zeilen”-zeeverkenners zitten. En dat terwijl mijn team wel andere dingen doet. Zou de voorbereiding goed uitpakken? Bij de start lagen ze goed, ik zag ze van een afstandje op een 2e plek. Maar bij de 1e boei waren ze die plaats al kwijt.

Even waren we heel teleurgesteld. Zou het lukken? Bij de prijsuitreiking waren het de ‘zeilgroepen’ die de prijzen meenamen. En de totaal lijst was vanochtend pas beschikbaar. Heb het vrouwtje lekker vroeg wakker geblaft, zodat ze meteen kon gaan kijken.

En het is ze gelukt!

Van de 29 vletten in veld 1 komen er 5 uit de regio en zij zijn de beste van die 5 en mogen dus naar Landelijk. Gefeliciteerd mannen!



Catootje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten